Для багатьох автовласників щорічна заміна зимової гуми на літню стала рутинною процедурою. Більшість уже упокорилася з необхідністю двох комплектів коліс. Але є й ті, хто рішуче виступає проти цієї практики. Саме для таких водіїв були розроблені всесезонні шини.
У світі коліс не все однозначно
Що підштовхнуло виробників відмовитися від випуску універсальної гуми та створювати сезонні шини? Вирішальну роль відіграв технічний прогрес. Автомобілі стали потужнішими, а універсальні автошини втратили оптимальні ходові якості. Тому інженери розробили спеціалізовані гумові суміші – для зими та для літа. Так шини стали безпечнішими за конкретних погодних умов. У результаті у водіїв з'явилося одразу два комплекти замість одного. Це подвоїло продаж та прибуток виробників. Тому вони просувають сезонний підхід, незважаючи на суперечки навколо цієї концепції.
Головний двигун продажів, широкий температурний розбіг, гума просто не може ефективно працювати від -20 до +50.
Інтернет магазин Autoshini.Com рекомендує розглядати до купівлі моделі відомих виробників, бюджетні китайські моделі, поки що, малоефективні, приклад https ://autoshini.com/allseason-tyres.
Навіщо потрібні всесезонні шини?
Це питання хвилює багатьох автовласників. Всесезонні колеса насамперед розраховані для міських жителів. Там дороги регулярно чистять та обслуговують. Якщо машина використовується тільки для поїздок на роботу або у справах, всесезоння – розумний вибір. Однак для активних водіїв, які багато їздять, найкраще підійдуть сезонні колеса. При інтенсивній експлуатації вони економічніші, у плані зносу. Головний мінус всесезонок - швидке зношування. За динамічної їзди вони витримують кілька сезонів. Але для неквапливих міських поїздок автошини можуть стати гідним рішенням на довгі роки, заощаджуючи кошти на зміні комплектів.
Чи безпечні всесезонна гума?
Тести показують, що преміальні всесезонні автошини показують порівняні із сезонними рішеннями, показники керованості та поведінки. Однак в екстремальних умовах сезонні автошини набагато ефективніші, насамперед у гальмівних характеристиках.
Всесезонки призначені для забезпечення безпеки та комфорту в діапазоні температур від -5 до +20 градусів. Врахуйте, що ідеальної універсальної моделі не існує. Але сучасні розробки демонструють високий рівень безпеки та комфорту під час експлуатації у різні сезони.
Французький концерн Мішлен здійснив революцію з виходом моделі CrossClimate, проте останні кілька років спостерігається певний баланс, виробники скоротили відставання, а навіть зуміли нав'язати боротьбу багаторічному лідеру.
Як влаштовані всесезонні шини?
Всесезонка комбінує властивості зимової та літньої гуми. У різних виробників свої технології, але загалом це поєднання складу гуми та малюнка протектора.
Всесезонні автошини твердіші за зимові і м'якші за літні рішення, в цьому криється сильна і слабка сторона моделей.
Зимові моделі містять діоксид кремнію, щоб зберігати м'якість і працювати при низьких температурах. Літні рішення дещо жорсткіші, щоб протистояти розжареному асфальту, не втрачати у стійкості та керованості.
Протектор всесезонок також має усереднену кількість ламелів і поздовжніх канавок, щоб «вгризатися» в сніг і лід, але зберігати енергоефективність влітку.
При пошуку нового комплекту коліс слід приділяти увагу маркуванню 3PMSF, сертифікації для їзди по снігу та льоду. Це захистить вас від отримання штрафу взимку за їжу на гумі не по сезону.
Короткі підсумки
Всесезонна гума призначена для міських жителів, які їздять на короткі та середні відстані. При розумній експлуатації комплект коліс зможе прослужити кілька сезонів без додаткових витрат. Завдяки продуманій конструкції та складу, всесезонки демонструють порівняні із сезонними шинами характеристики, але у м'яких кліматичних умовах. Якщо ви проповідуєте спокійний міський стиль їзди, проживаєте в південних регіонах і втомилися кожні півроку міняти колеса, зверніть увагу на всесезонні автошини, можливий розвиток сучасних технологій, приємно здивує збалансованістю характеристик.