Робота рекрутера незвичайна. Щоб стати гарним фахівцем, треба поєднувати у собі знання та вміння кількох професій. Потрібно бути продажником, аналітиком, психологом та маркетологом. Поговоримо трохи про те, що має знати рекрутер під час підбору персоналу та трохи торкнемося теми співбесід, які проводить IT рекрутер.

Послідовність етапів відбору кандидата

Рекрутинг охоплює усі процеси пошуку та найму: від виявлення потреб замовника до закриття вакансії.

Згадаємо основні етапи роботи рекрутера:

-        З’ясувати кого саме шукає замовник, скласти список потреб компанії;

-        Створити гарний опис вакансії та розмістити інформацію на відповідних ресурсах;

-        Розробити план пошуку;

-        Зібрати інформацію про потенційних кандидатів, по можливості автоматизувавши процес;

-        Зробити аналіз інформації та відбір релевантних кандидатів для подальшого спілкування;

-        Провести співбесіди та інтерв’ю з вибраними кандидатами;

-        Надати пропозиції про працевлаштування, провести необхідні перемовини.

Про співбесіду з рекрутером

Трохи зупинимось на одному з етапів та розберемо співбесіди рекрутера. Це важливий етап у стосунках рекрутера та кандидата, тому до нього варто підготуватися, щоб не зробити помилок.

Не дивлячись на розвиток технологій та штучного інтелекту, співбесіда все одно залишається основним етапом для прийняття рішення про працевлаштування. Вона проводиться з тими кандидатами, які за більшістю критеріїв тим чи іншим чином відповідають вимогам вакансії.

Добре підготовлені питання дозволять більше дізнатися про кандидата та його особисті якості. Однак, частина рекрутерів продовжує робити помилки під час співбесід. Кілька порад про те, як їх уникнути:

  1. Готуйтеся до співбесід заздалегідь, вивчіть резюме кандидата, підготуйте запитання. Розмова повинна будуватись на вже відомій інформації.
  2. Не робіть поспішних висновків. Інколи одна відповідь кандидата може викликати упередженість рекрутера стосовно всіх інших запитань.
  3. Не бійтеся відповідати на запитання кандидатів. Співбесіда – це діалог, ваше ставлення показує зацікавленість.
  4. Дозуйте інформацію. Не варто занурювати кандидата одразу на дно інформаційного потоку про компанію та вакансію.
  5. Не соромтеся задавати уточнюючі питання. Рекрутер повинен зібрати всю необхідну інформацію, особливо якщо вона стосується ключових питань.

В чому особливість відбору в IT компанію

У компаніях може бути декілька етапів найму. У галузі IT після успішного інтерв’ю з кандидатом часто проводиться ще й технічна співбесіда. Це невід’ємна частина процесу найму на технічні посади. Хто призначає технічну співбесіду? Найчастіше у ній бере участь компанія-замовник. Це може бути керівник майбутньої вакансії та технічний спеціаліст, що займається схожою роботою. Саме він буде формулювати питання для співбесіди.

Вищенаведене показує лише вершину айсберга щоденної роботи IT рекрутера. Все інше є у наших блогах та школі рекрутингу.

Світ бізнесу та технологій швидко змінюється. Нещодавно кандидатам було важко знайти роботу, а зараз досвідчені спеціалісти у сфері IT стали рідкісним видом на ринку праці. Тому слідкуємо за розвитком технологій, навчаємось та займаємось улюбленою справою.